Meldpunt problemen met verhuurder

Algemeen

U huurt een woning of een kamer of zoekt woonruimte via een bemiddelingsbureau. Verhuurders en bemiddelingsbureaus moeten zich aan regels houden. Gebeurt dat niet dan kunt u dat bij ons melden. U kunt ook anoniem een melding doen. Huurt u van een woningcorporatie en hebt u klachten? Neem dan contact op met de woningcorporatie.

Wat u moet weten

Waarover u een melding bij ons kunt doen:

  • uw verhuurder discrimineert
  • uw verhuurder intimideert
  • uw verhuurder laat u meer dan 2 maanden borg betalen
  • uw verhuurder heeft u geen schriftelijk huurcontract gegeven
  • uw verhuurder geeft u geen informatie over bijvoorbeeld: 
    • de hoogte van de borg
    • de servicekosten
    • uw rechten en plichten
    • zijn of haar contactgegevens
    • het bestaan van dit meldpunt
  • uw verhuurder vraagt u servicekosten te betalen die u niet hoeft te betalen
  • uw verhuurbemiddelaar vraagt dubbele bemiddelingskosten
  • uw verhuurder vraagt een te hoge huur
  • uw verhuurder vraagt een huurverhoging die hoger is dan de maximale huurverhoging

Huurcommissie

De Huurcommissie kan u adviseren als u klachten hebt over bijvoorbeeld de huurprijs omdat uw woning slecht onderhouden is.

Na uw melding

Na het ontvangen van uw melding nemen wij binnen 8 weken per mail contact met u op.